Business Travel

Service Excellence

Affärsresor – enklare, smartare och mer personliga

Oavsett om ni vill resa hållbart, mer bekvämt eller kostnadseffektivt, skräddarsyr vi lösningar som passar just er och ert företag. Med personlig service dygnet runt och användarvänliga digitala plattformar ser vi till att ert resande blir smidigt, effektivt och bekymmersfritt. Hos oss får ni en strategisk resepartner som är med er hela vägen, och vi delar dessutom gärna tips på restauranger och lokala pärlor.

Välkommen till Koch & Ljungberg – ert resande börjar här.

Jag vågar säga att vi har extremt kunnig personal och att du inte kan få bättre service. Det är en trygghet och säkerhet för våra kunder. När du reser i ditt arbete eller när dina anställda gör affärsresor ska det fungera smidigt, så att ni får tid till affären. Peter Eklund-VD Koch & Ljungberg

Teknik i framkant

Teknik i framkant är en grundpelare i all form av travel management och vi erbjuder verktyg som underlättar er hantering av företagets resor. Hos oss kan ni välja mellan full support och att använda vår självbokningsplattform för att hantera ert resande.

Via plattformen kan ni sköta bokningar, få kostnadskontroll och ta del av nyheter, samt få en överblick över var alla era medarbetare befinner sig i realtid och snabbt ta kontakt om något skulle inträffa. Allt detta innebär minimal administration för er. Oavsett vilka tjänster ni väljer ser vi till att ni får den support ni behöver.

Dedikerad service dygnet runt

Personlig service, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Det är vårt löfte. Hos oss får ni ett dedikerat, svensk- talande team som förstår ert företag och ert resande. Vi löser utmaningar snabbt och smidigt – utan telefonköer eller komplicerade system. Bara personlig och engagerad service.

Travel management efter era behov

Som kund hos oss börjar vi alltid med en behovsanalys för att vi ska förstå era mål och affärer.

Med rätt support och rätt digital plattform skapar vi ett smidigt samarbete – oavsett var i världen ni befinner er. Vi finns här med den support ni behöver, varje steg på vägen.

Duty of care

Vi samarbetar med ett ledande internationellt riskanalysföretag för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö för anställda på resande fot. Vårt säkerhetssystem ger er omfattande stöd både före och under resor.

Inför avresan får ni tillgång till detaljerad information om säkerhetsläget vid destinationen, så att ni kan planera tryggt. Under resan håller vårt system er informerade genom automatiska Risk Alerts, som snabbt meddelar både resenären och arbetsgivaren om akuta hot eller händelser. Arbetsgivare kan dessutom enkelt följa resenärens position och kommunicera direkt vid behov, vilket säkerställer att ni alltid är väl förberedda. Vi erbjuder också individuell rådgivning och skräddarsydda riskbedömningar för att hjälpa er fatta välgrundade beslut.

Med oss som partner får ni de verktyg ni behöver för att skapa en trygg arbetsmiljö för era anställda på resande fot och för att hantera risker proaktivt.

För dig som vill boka själv

Vi gör resandet enkelt med en användarvänlig plattform för självbokning som samlar alla resor på ett ställe.
Här igenom får du notiser och kan följa företagets resenärer i realtid – en ovärderlig funktion vid oförutsedda händelser.

Självbokningsplattformen minimerar administrationskostnader och ger maximal kontroll för dig och er som föredrar self service.

Strategisk travel management

Med hjälp av data, statistik och digitala plattformar kan vi optimera ert resande. Vi skräddarsyr tjänster för just er organisation och tar fram en träffsäker och effektiv resepolicy som hjälper er att nå företagets strategiska mål.
Med strategisk travel management får ni dessutom en överblick över era resor, kan samla bokningar och få en total kostnadskontroll.

Hållbart resande

Hållbarhet är en prioritet för många av våra kunder, även vid affärsresor. Vi hjälper företag att reducera sin klimatpåverkan med lösningar som går i linje med utsatta hållbarhetsmål. Med vårt statistikverktyg kan vi identifiera resmönster, föreslå konkreta åtgärder och skapa en tydlig resepolicy för alla i företaget. Dessutom gör verktyget det enkelt att följa upp och spåra minskade klimatutsläpp.

Vi kan även se till att ni klimatkompenserar för era affärsresor.

Varför en resepolicy?

  • Kontroll på kostnader: Minska onödiga utgifter och få kontroll över era resekostnader.
  • Effektivare resor: Spara tid genom smart planering av resor och möten.
  • Bättre arbetsmiljö: Skapa en trygg och tydlig arbetsmiljö för era resenärer.
  • Hållbarhet: Möjlighet att aktivt minska företagets klimatpåverkan. Detta kan vi garantera när ni ger oss uppdraget att boka era resor.

Våra löften när ni bokar via Koch & Ljungberg

  • Vi svarar alltid när ni behöver oss.
  • Vi sparar er tid och ökar er produktivitet.
  • Vi sänker era kostnader.
  • Vi reducerar risker i samband med ert resande.
  • Vi fokuserar på era resebehov.
  • Vi erbjuder hållbara reseförslag.
  • Vi gör ert resande enklare, smidigare och mer effektivt.

Är ni redo att effektivisera ert resande?

Ditt dedikerade team


Förenkla era affärsresor med vårt team som alltid finns till hands. Vi är experter med lång erfarenhet och har dessutom smarta digitala verktyg för travel management i framkant.

Låt oss ta hand om resan – så kan ni fokusera på affären.