Ersättning vid flygförsening

Vad händer när ditt flyg är försenat eller inställt?

Cirka 2,2 % av alla flyg är kraftigt försenade eller inställda. Trots detta är det färre än 15 % av affärsresenärerna som begär den ersättning de har rätt till enligt EU-förordning 261/04 – och ännu färre som begär ersättning för direkta utlägg såsom måltider, hotell eller transport. Berättigad ersättning ligger mellan €200 och €600.

Hur fungerar tjänsten?

När ett flyg är försenat eller inställt meddelar vi er medarbetare via SMS eller e-post (på engelska). Meddelandet innehåller en länk till myflightrefund.com, vår pålitliga partner, där du kan:

• Elektroniskt signera en fullmakt som ger myflightrefund.com rätt att ansöka om ersättning å dina vägnar.
• Ladda upp kvitton för direkta utlägg (måltider, hotell, transport etc.).

Om ärendet lyckas, får du eventuell ersättning och återbetalning.

Kostnadsfri tjänst

Tjänsten är kostnadsfri om ingen ersättning betalas ut. Om ärendet lyckas och du beviljas återbetalning dras en serviceavgift på 30 % av det utbetalda beloppet

Möjlighet att välja bort

Om du inte önskar att få meddelanden om förseningar eller inställda flyg från Flygförsening.se, meddela oss senast 15 augusti så inaktiverar vi SMS- och e-postaviseringar för ditt kundnummer.

Tjänsten kommer att aktiveras 1 september.

Vi ser fram emot att hjälpa dig att få den ersättning du har rätt till – utan krångel och utan risk.